مواد اولیه برای تولید زغال فشرده

مواد اولیه زغال فشرده

زغال چوب کاربردهای فراوانی در زندگی انسان ها دارد ، از مهمترین کاربردهای آن به تولید حرارت در شومینه و همچنین  استفاده در صنعت پزشکی و از گرافیت پودر شده ی متراکم آن در خلق آثار هنری و… می توان اشاره کرد.

مزایای زغال فشرده

جهت تولید زغال چوب به روش سنتی، سالانه مجبور به قطع تعداد زیادی از درختان و از بین بردن جنگلها هستیم و همچنین دود حاصل از تبدیل چوب به ذغال سبب آلودگیهای زیست محیطی و خطرات جبران ناپذیری می شود. اما برای تولید زغال فشرده از پسماندهای چوبی استفاده می شود  که به همین دلیل باعث تخریب نشدن جنگل ها و مراتع  می شود.

زغال چوب (ذغال قالبی) متداول ترین نوع ذغال بریکتی است که کم حجم است و حرارت آن به سرعت از بین نمی رود به همین دلیل برای تولید حرارتی یکنواخت و ملایم تر مورد استفاده قرار میگیرد. این ذغال در اندازه های یکسان تولید  و در بسته بندی های مناسب قرار می گیرد.

این زغال بدون ایجاد گاز های سمی و جرقه و بو و سردرد است و خاکستر کم ایجاد کرده و دارای حرارت بالا و مدت سوخت زیادی است. این نوع زغال دارای حفره ای در مرکز خود می باشد که باعث گردش اکسیژن در خود می شود تا نیاز به باد زدن برای اکسیژن رسانی به آن نداشته باشیم.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.