مراحل تولید زغال فشرده

مراحل تولید زغال فشرده

خاک اره ی خشک و مرطوب، پوست گردوی خالص، پوست پسته و بادام و بادام زمینی، خاک زغال  آسیابی و مویزی ، هسته ی آلبالو و هلو و زیتون خشک. با ترکیب  ۷۰ درصدخاک اره، ۲۰ درصد پوست گردو و ۱۰ درصد خاک زغال ترکیبی بدست می آید که با درجه حرارت ۲۰۰ الی ۴۰۰ سانتی گراد پرس شده و در پایان فرایند تولید، پخت زغال در کوره، بریکت(شمش زغال) بدست می اید.

روش تولید به این صورت است که در ابتدا مواد اولیه و خاک چوب ها را درون آسیاب ریخته تا به صورت پودر در آیند و در مرحله ی بعد آنها را داخل میکسر ریخته و با کمک چسبهای مخصوص یا بدو ن استفاده از چسب و ترکیب آنها  خمیر بدست آمده را داخل قالب زن ریخته و پس از قالب زدن در ابعاد مورد نظر و قرار دادن داخل کوره تبدیل به زغال فشرده می کنند.

برای تولید زغال فشرده، خاک اره و خرده چوبهای باقی مانده از  صنعت چوب را داخل دستگاه فشرده سازی ریخته و تحت فشار زیادی قرار می دهند و بدون افزودن هیچ مواد چسباننده این مواد با یکدیگر منسجم و پرس شده و  به صورت استوانه ای یا مکعب در می ایندو همچنین در ادامه انها را داخل کوره مخصوص قرار داده و با حرارت و پختن تبدیل به ذغال فشرده می کنند.

افزودنی‌هایی که برای ساخت زغال فشرده به کار رود مانند: گرد زغال، نیترات سدیم ( کاتالیزور )، آهک، بوره، خاک اره و  پارافین است. برای توليد زغال‌چوب از مواد اوليه ی رزان‌ قيمت و بدون افزودن موادی ديگر و چسب استفاده می شود، هزينه ی توليد اين نوع زغال‌چوب در مقايسه با تولید انواع دیگر، بسيار كمتر خواهد بود.

اين زغال یک نوع زغال‌ چوب بصورت اشکال همگن و یکسان بوده و شامل استحكام بالایی است. و نیز زمان حرارت‌دهی به آن ۳ برابر زغال معمولی می باشد.

آشنایی با اجزای بکار رفته در خط تولید بریکت(زغال فشرده)

آسیاب جهت پودر کردن مواد اولیه

میکسر جهت مخلوط کردن مواد اولیه و چسب

قالب زن جهت شکل دادن به زغال

کوره جهت سوزاندن خاکه و تبدیل به زغال

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.